Piedāvātā ziņa

pirmdiena, 2019. gada 12. augusts

Renesanse. Izlaušanās: ambīcijas, varēšana un realitāte

Shalom! Reti ir tādi gadījumi, kad pašā vasaras viducī veselu mēnesi neskrienu sacensībās. Tas gan ir apzināts lēmums, jo jūlijā, lai arī bija daži skrienamie varianti, dažādu iemeslu dēļ tie palika nerealizēti, bet tā, ka es galīgi laiskojos un laidu muļķi arī nebija - galu galā tieši jūlija beigās un augusta sākumā notika viens no sezonas svarīgākajiem notikumiem - pārgājiens Andrupene - Mauragi. Par to sīkāk apstāstīšu konkrētā pasākuma lapā, bet tagad par pirmo skrējienu sacensībās pēc mēneša pauzes, respektīvi, 10.55 kilometriem BigBank Skrien Latvija posmā Kuldīgā.

Pēc seksīgajiem desmit ar asti kilometriem šopavasar Liepājā, kur, kā baumo, noskrēju otro visu laiku labāko tīro dešuku (42:12) un tendenciozajiem rezultātiem dažādos skrējienos turpmāk, skaidrs, ka ambīcijas sita augstu vilni. Pilsētā runā, ka man vairs nav centnera dzīvmasas, kas ir vēl viens arguments, ka es varu būt (un gadās, ka esmu) zibenīgi ātrs. Skaidrs, ka katram ir savs zibenīgums, mans ir ap 4 minūtēm uz kilometru. Pareizāk sakot drusku virs.





Uz Kuldīgu ierados ar dižu domu - pārsist savu personālo bestu 10.00 kilometros - oficiāli par ātrāko uzskatu 2011. gada Ozolniekus (41:50), bet neoficiāli fiksāka bijusi 2012.gada Olaine (41:44), kur gan trase patiesībā esot bijusi īsāka un vispār tur asfalts mijās ar takām, tātad... Bet lai viss būtu tīri, protams, es jebkurā gadījumā biju apņēmies skriet vismaz 41:43, bet galvā ieskicēju 41:30. Izshēmoju aptuveno tempu, kā arī tempkritnes (mhm, stilīgs jaunvārds, isn't it?) tendences un lieta darīta. Noskaņojums pirms starta bija lielisks, atlika tikai ātri aizskriet līdz finišam : ) Iekšējā balss, kura man tāda daiļrunīga un parasti arī diezgan precīza, gan teica, ka PB ies gar degunu, taču būšu visā visumā (un galaktikā) apmierināts.

Sirdī būdams elites skrējējs (vismaz kādreiz svarā virs 100 es noteikti tāds biju) nostājos gandrīz aiz elites, lai starta kustība būtu veikla un nebremzētu manu esību, kā tas ir gadījumos, kad nostājas kaut kur bara vidū un tad mīcās kā tēlnieks Vasīlijs pa māliem. Tālab ātri tiku trasē, faktiski Vasju simboliski notēloju pirmos 80 metrus, bet tālāk jau nesos ap minētajām četrām minūtēm uz kili. Pirmie trīs kilometri faktiski bija pēc ekspektācijām - 4:01, 4:06 un 4:07. Baigi gāzt uz leju nevarēja, jo, lai ierakstītos 41:30, vidēji vajadzēja jozt uz 4:09. Taču sekoja pirmā relatīvā neražiņa - kur gadījies, kur ne, nākamajos trijos kilometros temps stabili nokrita, attiecīgi,uz 4:15, 4:15 un 4:14. Ja tā tas viss būtu arī noturējies, tad viss būtu seksīgi - visticamāk, sasniegtu, kā minimums, sezonālo bestu, varbūt 10.0 ierakstītos zem 42 minūtēm, bet varbūt arī ieskrietu PB. Taču skaisti sapņot neaizliegsi - baigi jaudīgās vilkmes nākamajos četros kilometros nebija, par ko liecina katra kilometra rādītāji - 4:31, 4:26, 4:26 un 4:37 (veh). Tādējādi akurāt 10.00 tika noskrieti pa 42:58. Tas ir gluži tālu no PB, diezgan tālu arī no SB un arī neiekļūst labāko dešuku TOP5, jo veiklākie desmitnieki man izkārtojušies starp 41:50 un 42:50. TOP6 jau arī ir principā normāli, mhm.

Un tagad par skaisto - Edmundiņš jeb "Endomondo" saka, ka Kuldīgā man bijis ātrākais trīnītis (12:14) un SB piecītī (20:42, par 13 sekundēm uzlabots Salaspils stadionā saskrietais), kā arī provizoriski trešais veiklākais pieckilomīters. Līdz PB piecītī gan vēl krietni tālu (oficiālie dati liecina, ka 20:15). Ir pie kā strādāt un es zinu pie kā. Ak, jā, aizmirsu pateikt, ka 10.55 Kuldīgā bija pa 44:58, tātad pusmaratons būtu 1:29:56 : ) mhm, mhm, kā tad, ambīcijas skrien pa priekšu ņiprajiem ikriem. Var piemest droši standarta 2-3 minūtes, kas otrajā pusē nāk klāt. Virpinot savu lielo bārdu un eksistenciāli prātojot, skaidrs, ka šobrīd (šajā minūtē un sekundē) personiskais pusītē man diez vai būtu pa zobam, bet kā teica kāds klasiķis - ješčo ņe večer. Šobrīd, iespējams, esmu gatavs uz 2nd best pusīti, bet līdz Valmierai vēl mēnesis un līdz Siguldai divi. Līdz tam es uzkačāšu muskulas un dzeršu mazāk al(s)u. Vai arī vairāk : )

Nākamā pietura - Stirnu buks Ventspils. Varbūt pat divi buki pēc kārtas, jo trīs nedēļas pēc ventiņiem būs Krimulda, bet pa vidam pagaidām nekā tāda, kur baigi actiņas mirdzētu. Nuuu... moška apkārt Lielezeram apskriešu, tīri treniņa pēc. Bet kā zināms, "moška" neskaitās : )

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru